Informasjon om strømstøtte og kulturmidler til frivillige organisasjoner

Regjeringen har satt av 250 millioner kroner til frivillige organisasjoner og foreninger som følge av vinterens høye strømpriser.

Strømstøtte

– Alle frivillige organisasjoner som har utgifter til strøm eller fjernvarme, og holder til i en kommune som hadde en gjennomsnittlig strømpris på over 70 øre per kWt i desember, er tilskuddsberettiget og kan nå søke tilskudd på Lotteri- og stiftelsestilsynets hjemmesider, sier kultur- og likestillingsminister Anette Trettebergstuen.

Søknadsfristen er 15.mars 2022.

Informasjon om ordningen og retningslinjer

Gå til søknadsskjema

Kulturmidler

Det nærmer seg søknadsfrist om kulturmidler for frivillige organisasjoner i Tysvær. Søknadsfristen er 1. april.

Det kan søkes på følgende støtteordninger:

1. Kulturmidler
  2. Tilskudd til ansatte i organisasjoner
  3. Forsamlingshus: Det kan gis tilskudd på inntil 10% av utgifter til strøm/energi, forsikring og kommunale avgifter til forsamlingshus eid av frivillige organisasjoner. Bruk samme søknadsskjema som kulturmidler.
  4. Investeringstilskudd

,