Opplæring av ungdomsrådet i Tysvær

Ungdomsrådet i Tysvær har vært på opplæring sammen med ungdomsrådene fra Utsira, Karmøy, Sveio, Bokn og Haugesund.

Den 11. april deltok ungdomsrådet i Tysvær på opplæring i regi av KS sammen med Utsira, Karmøy, Sveio, Bokn og Haugesund på Bokn Arena.

Petter Steen jr., prosessveileder i KS Folkevalgtprogram, hadde hovedansvar for opplæringen for ungdommene. I tillegg var det innlegg fra Haugaland Vekst og Fylkesungdomsrådet. Leder for ungdomsrådet i Tysvær, Cecelia Eide Hansen, informerte om Statsforvalterens ungdomspanel.

Rådene fikk opplæring i hva det innebærer å være ungdommenes talerør ovenfor politikere, noe som gav inspirasjon til det videre arbeidet.

Ungdomsrådet i Tysvær på opplæring i Bokn Arena. - Klikk for stort bildeUngdomsrådet i Tysvær på opplæring i Bokn Arena. Tysvær kommune Ungdomsrådene for Utsira, Karmøy, Sveio, Bokn, Tysvær og Haugesund - Klikk for stort bildeUngdomsrådene for Utsira, Karmøy, Sveio, Bokn, Tysvær og Haugesund samlet på Bokn Arena. Tysvær kommune