Vannmåleravlesning 2023 - kommunale avgifter

Onsdag 6. desember får eiere av bygg med vannmålere en melding (SMS) fra kommunen om vannmåleravlesning.

I meldingen vil de bli bedt om å lese av målerstand og returnere til kommunen. Dette gjøres ved å svare på SMS-meldingen. Tysvær kommune  gjør dette for å kunne regne ut rett gebyr for vann og spillvann i 2023.

I SMS-svaret til kommunen er det kun hele tall som skal meldes inn, ikke tall bak komma.

Kommunen ber om svar på målerstanden innen fristen.

Vannmålere montert i kum blir avlest av kommunen ved  teknisk drift, som fjernavleser målerne.  Dette er målere type Kamstrup, som sender ut et signal. Signalet blir fanget opp av teknisk utstyr i kommunen. Bygg hvor denne type målere er montert, vil ikke motta SMS - melding fra kommunen.

Ta kontakt på telefon: 909 32 921 dersom du har spørsmål om vannmåleravlesningen.