Slik blir årets TV-aksjon i Tysvær

Direktesending med quiz, bøssestands og auksjon. Det jobbes på for å nå frem for en god sak i kommunen.

Årets TV-aksjon er til inntekt for Redd barna, og går til å hjelpe barn som er rammet av krig og konflikt. Pengene fordeles mellom prosjekter i Ukraina, Syria, Bangladesh, Sør-Sudan, DR Kongo og Norge.

Quiz og musikk

Torsdag 19. oktober kl. 19.00 arrangerer Tysvær frivilligsentral, TV-aksjonskomitèen i kommunen og Tysvær Bygdeblad digital direktesending med quiz til inntekt for aksjonen.

Arrangementet passer for de fleste aldersgrupper og kan sees hjemmefra. Her blir det Kahoot-quiz med Cato Thorsen (og premier) som alle kan delta på, og underholdning med Muddy Young.

Det vil også bli innslag med både avtroppende ordfører Sigmund Lier og påtroppende ordfører Monika Lindanger som har rolle som nestleder for TV-aksjonen i Tysvær. Samt varaordfører og TV-aksjonsleder lokalt, Sven Ivar Dybdal.

Arrangementet og quizen er helt gratis å delta på, men arrangørene håper at folk ønsker å benytte seg av muligheten til å donere et valgfritt beløp på Vipps eller Spleis.

Link til arrangementet blir lagt ut på Tysvær Bygdeblad sine nettsider en liten stund før start, samt på Facebook-arrangementet som du kan finne via Tysvær frivilligsentral sine Facebook-sider.

Direkte-link til Facebook-arrangementet finner du her.

Kampanjebilde for TV-aksjonen 2023. Redd barna

Auksjonerer bort konsert

Tysvær blandakor har også kommet med et flott bidrag. De auksjonerer bort en minikonsert med koret, som både bedrifter, lag, foreninger og privatpersoner kan by på.

Ønsker du å by på konserten kan du finne mer informasjon via denne linken.

Tysvær kommune har i år altså gått for en digital variant av TV-aksjonen, men ønsker du å gi kontanter fins det muligheter.

Det er satt opp fysiske bøsser på diverse steder, som ved servicetorget på rådhuset, biblioteket og bestastova på Tysværtunet kulturhus, Haugesund Sparebank på Aksdal senteret, samt dagsenteret i Nedstrand. Bøssene blir stående ut torsdag 19. oktober.

I år får du derfor ikke bøsse på døren 22. oktober, men vil kunne donere via Vipps eller Spleis, enten i forkant eller på selve dagen.

plakat for arrangement til inntekt for TV-aksjonen 2023, med bilde av Muddy Young. - Klikk for stort bildePlakat for digital direktsending til inntekt for TV-aksjonen 2023.