Invitasjon til høring om kommunebudsjettet

De politiske partiene i Tysvær inviterer privatpersoner og organisasjoner til åpen høring om kommunebudsjettet 2024 og økonomiplan 2024- 2027. Høringen finner sted i kommunestyresalen torsdag 16. november kl. 18:00.

Høringen er ikke en orientering om rådmannens forslag til budsjett, men en arena der deltagerne kan komme med forslag og kommentarer til endringer i foreslått budsjett.

Her finner du informasjon om budsjettet, samt link til vedlegg.

Alle som ønsker å gi innspill må fylle ut og sende inn vedlagte skjema innen tirsdag 14. november kl. 12:00

De som ønsker å bruke presentasjoner under innleggene, må sende disse til kommunen innen kl. 11:00, 16. november. Noen ønsker kanskje også å sende presentasjonene til de politiske partiene. Disse sendes da til Politisk sekretariat v/ Liv Jorunn Frønsdal, som  videresender til de folkevalgte som representerer partiene under høringen.

Det blir satt av inntil fem minutt per innlegg. Om det blir mange påmeldte, kan taletiden per innlegg bli redusert.

Høringen blir gjennomført med muntlige innlegg, som blir framlagt i bolker med spørsmålsrunde til slutt.

Plan for høringen blir sendt ut på forhånd, torsdag formiddag, der det orienteres om klokkeslett for de innsendte innleggene.

De ulike partiene stiller med inntil to personer som får anledning til å stille spørsmål i hver bolk.

Eventuelle spørsmål kan rettes til Liv Jorunn Frønsdal, leder politisk sekretariat og
Monika Lindanger, ordfører.