Trygghetsalarm

Trygghetsalarm er ikke en lovpålagt tjeneste, men et tilbud til innbyggere som bor eller oppholder seg i kommunen. Du må søke om tjenesten til Ressurs- og tjenestekontoret. Trygghetsalarmen gir deg mulighet til å få rask hjelp fra hjemmetjenesten ved akutte behov. 

Hvem er målgruppen for trygghetsalarm?

  • personer med falltendens, nedsatt funksjonsnivå eller som er utrygge i hjemmet
  • personer med sykdom eller funksjonsnedsettelse som kan trenge akutt hjelp

Pris

Trygghetsalarm er en betalingstjeneste. Se priser i kommunens gebyrhefte her 
Skade på trygghetsalarmen og tilhørende utstyr blir dekket av egen innboforsikring.

Søknad

Søknadskjema for helse og omsorgstjenester (PDF, 496 kB)

Kontaktinformasjon

Ressurs og tjenestekontoret
Postboks 94, 5575 AKSDAL
E-post
Telefon 52 75 70 40

Telefontid
Mandag-fredag kl. 09:00-11:30 og 12:30-14:00

Kontortid: 
Kun etter avtale

Her finner du oss:
Vi holder til på Aksdal Senter i 2. etasje ved senterkontoret. Postkassen vår er til venstre før trappen.

For å ivareta sikkerheten til våre ansatte og besøkende, er kontordøren låst til enhver tid. Ta derfor kontakt per telefon dersom du ønsker å komme i kontakt med oss.