Vedrørende overflytting av journaler for innbyggere som har vært tilknyttet Nedstrand legekontor

Fra 1.mars har Tysvær kommune inngått avtale med Frakkagjerd legesenter om å være vikarleger for innbyggerne som har hatt Liv-Marie Eike som fastlege.

Elektronisk journal

For innbyggere som nå ønsker å benytte seg av vikarlegene ved Frakkagjerd legesenter, vil de elektroniske journalene bli gjort tilgjengelig for legesenteret. Tysvær kommune har inngått avtale med leverandøren (Infodoc) om dette for å sikre en god og trygg overføring av journaler for aktuelle innbyggere. De som ønsker legetjenester ved Frakkagjerd legesenter trenger derfor ikke foreta seg noe aktivt i forhold til overføring av journalopplysninger.

Papirjournal

Når det gjelder papirjournaler som har vært arkivert ved Nedstrand legekontor, vil disse flyttes til rådhuset for videre sikker oppbevaring.

Når kommunen har fått dette på plass, vil det være mulig å henvende seg for å be om kopi av papirjournalen sin. Nærmere informasjon om dette vil bli gitt når det er klart.

Til innbyggere som har byttet fastlege

Disse bes ta kontakt med Tysvær kommune, som vil bistå med hjelp. Ta kontakt med helsesjef Ove Hansen på mail ove.hansen@tysver.kommune.no