Tysvær kommune tar i bruk DigiHelsestasjon!

Digihelsestasjon gjør det mulig å kommunisere med helsestasjonen og skolehelsetjenesten på nett. Meldingene kommer direkte inn i pasientjournalen, og du kan få varsel om ny time, påminnelser og mulighet til å avbestille timer på nett.

Hva vil bli annerledes med Digihelsestasjon?

Du kan ha digital dialog med helsestasjonstjenestene. Du vil få tilgang til både personlig data og generell informasjon som hjelper deg til å bli bedre informert og forberedt i møte med tjenestene. Du vil også kunne se fremtidige avtaler og gjennomførte konsultasjoner/besøk.

Med Digihelsestasjon vil helsestasjon- og skolehelsetjenesten være tilgjengelig for deg på en sikker digital plattform! Foreldre, og ungdom over 16 år, kan få varsel på e-post eller tekstmelding i forkant av en avtale. Slik unngår vi at møter blir glemt og du kan enkelt endre/avlyse avtalen din uten å måtte stå i kø på telefonen.

Vi anbefaler at du ser denne korte informasjonsfilmen, laget av KS Digihelsestasjon.

Vi må ha innbyggerne med

For å lykkes med innføringen og bruken av Digihelsestasjon er det avgjørende at våre innbyggere tar løsningen i bruk. For å kunne bruke kalender- og meldingsfunksjonen må du være digitalt aktiv på helsenorge.no. Det vil si at du må logge inn på helsenorge.no, akseptere bruksvilkårene og samtykke til å kommunisere med dine helsekontakter via Helsenorge.

Finn mer informasjon om innlogging og bruk på https://www.helsenorge.no.

Trykk her for å lese mer om hvordan du aktiverer tjenesten på din bruker.