Tilskudd til energitiltak for frivilligheten

Det er nå mulig for frivillige lag og organisasjoner å søke tilskudd til energitiltak hos Rogaland fylkeskommune.

Tilskuddsordningen for energitiltak for frivillige organisasjoner og lag er nå åpen for søknader.

Søknadsfristen er 9. april.

Informasjon og søknadsportal finner en på Rogaland fylkeskommune sine nettsider:

Info og søknadsportal for tilskudd til energitiltak

Om tilskudd til energitiltak for frivilligheten

Frivillige lag og organisasjoner faller ofte utenfor støtteordninger som skal gjøre det lettere å gjennomføre energibesparende tiltak. Fylkestinget vedtok derfor i 2022 at det skulle etableres en ordning som gir støtte til tiltak som reduserer behovet for innkjøpt energi.

Det ble i 2023 delt ut tilskudd til bl.a. skifte av vinduer, etablering av solceller, skifte til LED-lys og installering av varmepumper. Denne ordningen har en gjenværende ramme på seks millioner kroner.

Annet

Det kan også nevnes at en kan søke om tilskudd til klimaomstilling, dette har søknadsfrist 21. januar.

Dette kan hvem som helst søke på.

Les mer på Rogaland fylkeskommune sine nettsider, lenke under:

Info og søknadsportal for tilskudd til klimaomstilling