Recoverykurs våren 2024

Recoverykurs og utdanningsopplegg er et samarbeidsprosjekt mellom Enhet for psykisk helse og rus i Tysvær kommune, Recovery Ressursbase og FOUSAM.

Alle har drømmer, ønsker og mål for fremtiden. Derfor er det startet et kurstilbud som omhandler ditt liv og dine valg.

Dette kurset er basert på gruppesamlinger, hvor det sammen jobbes for at hver enkelt deltaker skal få fem sine ønsker og mål for fremtiden.

Det er bruk for dine ideer og erfaringer!

“Dette kurset fikk meg til å innse at jeg ikke er alene, og jeg lærte å komme ut av ”bobla"."  - Tidligere kursdeltaker

Praktisk informasjon

Kurset består av 11 samlinger, over fem uker.
To ganger per uke, i tillegg til en avslutningsdag.

Hver tirsdag og torsdag kl. 13:00 - 15:00.

Første kursdag våren 2024 er tirsdag 27. februar.

Sted: Frøylandsalen på Tysværtunet kulturhus

Det vil være ca. 10-12 kursdeltakere, og det tilbys enkel bevertning.

Egenandel for kursdeltakelse er 100 kr, som dekker materiell til kurset.

Bakgrunn for kurset

Recoverykurs og utdanningsopplegg er et samarbeidsprosjekt mellom Enhet for psykisk helse og rus i Tysvær kommune og FOUSAM.

Kurset tar utangspunkt i “CHIME” elementene innenfor recovery-tenkingen.

Elementene i “CHIME” omfatter

• Tilhørighet
  • Håp
  • Identitet