Kjekk og sporty nyhet på Lars Hertervigs plass

Nå kan du prøve en ny aktivitet kalt Teqball i Aksdal.

Teqball er en blanding av bordtennis- og fotballbasert aktivitet, hvor en spiller på et spesielt buet bord. Dette er en aktivitet som er stadig økende i popularitet. Nå kan du prøve dette på Lars Hertervigsplass.

– Vi vil ha aktivitet og jeg så denne typen sport for første gang under Norway Cup. Dette er en sjanger som egentlig har litt vanskelige regler, men der en likevel kan spille mot hverandre og finne opp sine egne regler. Det er som bordtennis, bare at en bruker hodet, bena og resten av kroppen foruten hendene. Nå har vi kjøpt inn og plassert to bord på Hertervigsplass og håper at mange prøver det ut, sier leder for idrett og fritid i Tysvær kommune, Geir Stakkestad til Tysvær bygdeblad.

Stakkestad jobber blant annet med å legge til rette for aktivitet i Tysvær kommune. Mye av det er spesielt rettet mot barn og ungdom.

Hvis du ønsker å prøve ut Teqball kan ball lånes hos biblioteket i åpningstiden.

– Vi har kjøpt inn to baller som er laget spesielt til dette. Disse kan en låne på biblioteket og levere inn igjen etter bruk. Men det går fint med en vanlig ball, volleyball, tennisball eller en ping-pong ball. Som sagt så kan en lage sitt eget spill, sier Stakkestad til bygdebladet.

Åpningstider for biblioteket:

Mandag, tirsdag og onsdag: kl. 10-18

Torsdag og fredag: kl. 10-15

Lørdag: kl. 10-14

Søndag: Stengt

Syv gutter prøver ut det nye spillet teqball på Lars Hertervigsplass utenfor kulturhuset. - Klikk for stort bildeEn gjeng fra Frakkagjerd barneskole har allerede prøvd ut spillet. Tysvær bygdeblad