Inviterer til medvirkningsmøte om digitale verktøy for eldre

Livsglede for Eldre og Tysvær kommune inviterer tysværbuen til medvirkningsmøte - for å sammen utvikle morgendagens verktøy for å kunne bo hjemme lenger.

Stiftelsen Livsglede for Eldre skal sammen med flere kommuner i Norge utvikle et digitalt produkt som kan gjøre oss bedre i stand til å klare oss selv når vi blir eldre, og ha gode liv. For å utvikle et slikt produkt behøver vi å vite hva innbyggerne selv, og kommunen, tenker om dette. Det er også viktig å vite hva innbyggerne mener at et slikt verktøy skal inneholde.

Livsglede for Eldre og Tysvær kommune ønsker derfor å invitere innbyggerne til medvirkningsmøte på Tysværtunet kulturhus fredag 20. oktober, slik at vi sammen kan utvikle morgendagens verktøy for å kunne bo hjemme lenger.

Mer info om hvordan du melder deg på, finner du nederst i saken.

Dialog med eldre

- Mange lurer på hvor en kan finne den hjelpen en trenger når en trenger det. Dette er en av forutsetningene for at vi kan ta større ansvar for eget liv, sier Arne Harald Foss, prosjektleder i stiftelsen Livsglede for Eldre.

- Hvordan kan vi  best mulig få laget et verktøy hvor den enkelte kan få hjelp til å identifisere, og deretter løse, sine egne utfordringer, uten hjelp fra det offentlige. Derfor henvender vi oss til eldre over hele landet for å få innspill om hva folk trenger hjelp med. På den måten kan flere leve gode liv hjemme, fortsetter Foss.

Tysvær kommune ønsker å være med og bidra til en slik utvikling.

- Vi inviterer derfor til medvirkningsmøte, for å få høre hva innbyggerne tenker om fremtiden og hva man trenger for å kunne bo hjemme lenger, sier Sturle J. Monstad, som jobber med velferdsteknologi og digitale løsninger i Helse og mestring i kommunen.

Om arrangementet

Tid: 20 oktober kl. 11.30-13.00

Sted: Frøylandssalen, Tysværtunet

NB: Max 20 deltakere.

Det blir lett servering. Arrangementet er gratis.

Påmelding til Sturle J. Monstad, rådgiver i Helse og Mestring:
Mobil: 90576805 eller e-post Sturle.monstad@tysver.kommune.no

To menn og en kvinne poserer sammen foran en plakat for Livsglede for eldre - Klikk for stort bildePlanlegging av medvirkningsmøte med Arne Harald Foss og Tone Bye i Livsglede for Eldre, samt Sturle J. Monstad fra Tysvær kommune. Privat