Inviterer til 8. mars-arrangement på kulturhuset

Temaet for arrangementet er «Kvinner, ta plass!». Denne kvelden får du nemlig høre fra kvinner som på hver sin måte har tatt plass i lokalsamfunnet, politikken, næringslivet eller i et nytt land.

plakat med bilder av seks kvinner som skal være gjest på 8. mars-arrangementet. - Klikk for stort bildePlakaten for 8. mars-arrangementet på Tysværtunet kulturhus, med tema: Kvinner, ta plass! Illustrasjon: Vy Strategy

Tysværtunet kulturhus, biblioteket og Tysvær kommune har i år valgt å markere kvinnedagen med et spennende arrangement på kulturhuset.

Kråketrener og kvinnehelse på planen

Her er det mange kule damer som er booket inn, med egne foredrag og samtaler.

På lista finner du:
Ordfører Monika Lindanger, gründer Vy Baldwin, Ingeborg Margrete Johansen som har startet et firma som trener kråker til å plukke søppel for belønning, Bente Haraldson Syre fra Haugesund Sparebank, Elisabeth Brekke Førland som er senterleder for Aksdal senter, samt Linn-Mari Johansen som har fokus på kvinnehelse.

Komitèen som har stått for planleggingen av arrangementet består av serviceleder på kulturhuset Helga Haugsnes Borgen, biblioteksjef Lillian Rushfeldt, kulturkonsulent Marit R. Lothe, og bibliotekar Bjørg Rørtveit.

Programleder for kvelden er Iris Elin Ullvang fra kommunikasjonsavdelingen. Med sin bakgrunn i journalistikk, står hun for interessante samtaler med blant annet ordfører Monika Lindanger, senterleder Elisabeth Brekke Førland og Linn-Mari Johansen.

Sted: Storsalen, Tysværtunet kulturhus
Dato: fredag 8. mars
Kl: 18.00

Det blir også servert tapas i etterkant til dem som ønsker å legge det til på billett-bestilling sin, se alternativer via linken over.

Tapas snackbrett inneholder:

• Potetlefse med speket and, syltet pære og kremost
  • Crostini med tomatchutney, fersk ost og grønn pesto
  • Norsk brie på grillet brød med løk- og fennikel kompott
  • Bacondadler
  • Marinert oliven
  • Vaffel med røkt laksekrem, speket egg og karse
  • Villreker og kimchi

Arrangementet er støttet av: Tysvær kommune, Vy Strategy, Haugesund sparebank og Aksdal Senter.