Digitalt byggesaksarkiv

Tysvær kommune tilbyr nå innsyn i dokumenter i historisk digitalt oppmålings- og byggesaksarkiv, via innsynsportalen Doctorg.

I Doctorg kan innbyggerne logge seg på via ID-porten og få opp alle offentlige dokumenter som ligger i byggesaksarkivet knyttet til innbyggerens eiendommer.

Prøv doctorg her

Dokumenter fra før 2. september 2017

I den nye innsynsløsningen kan du selv lese og laste ned de dokumentene du trenger. Dersom dokumentene er skjermet, det vil si, er merket som unntatt offentlighet, kan man  sende innsynsforespørsel via løsningen.

I Tysvær kommune sitt historiske byggesaksarkiv finner man dokumenter fra før 2. september 2017. Den eldste byggesaken i det digitaliserte arkivet er fra 1930-tallet.

Enkelt brukergrensesnitt

I Doctorg kan man søke både ved hjelp av adresse, gårds- og bruksnummer, samt kart, og videre filtrere søk på saksnummer og sakstype. Dokumentene vises både i en miniversjon og i en større forhåndsvisning. Man kan laste ned, skrive ut og videresende dokumentene på e-post.

Doctorg har et enkelt brukergrensesnitt og er like godt egnet for bruk på PC som mobiltelefon. I tillegg har løsningen støtte for universell utforming.