Bo trygt hjemme - hele livet

Velkommen til gratis foredrag og dialog om hvordan innbyggere og kommune sammen kan bidra til målet om å kunne bo trygt og godt i eget hjem. Det vil bli informasjon og inspirasjon, samt gode muligheter for innspill og dialog.

Onsdag 27. september arrangeres Bo trygt hjemme - hele livet.

Det vil også være stands der du kan se og prøve ulike hjelpemidler og teknologiske løsninger.

Samme arrangement foregår både på dagtid og kveldstid - dermed kan du delta på det som passer best for deg. Programmet finner du lenger nede i saken.

Sted: Nygaardssalen, Tysværtunet kulturhus.

Arrangementet er gratis, og uten påmelding.

Program:

Kl. 12:00-12:30 Noe godt å bite i.

Kl. 1230-1430 og kl. 1800-2000

Hvorfor og hvordan ha fokus på aldersvennlige boliger i Tysvær?
Ved samfunnsutviklingssjef i Tysvær kommune, John-Fredrik Rognsvaag

Hvordan planlegge bolig og hverdag
Ved prosjektleder for Senteret for et aldersvennlig Norge, Anne Berit Rafoss (digitalt)

Planlegge litt selv - og kanskje sammen med kommunen. Lure løsninger og ideer
Ved rådgiver for velferdsteknologi og digitale løsninger i Tysvær kommune, Sturle J. Monstad

Er din bolig tilgjengelig?
Ved seniorrådgiver for NAV hjelpemiddelsentral Rogaland, Kåre Halvorsen

Om å tilrettelegge eksisterende bolig eller bytte bolig
Ved Ingvar og Gunvor Frøyland som valgte å tilpasse sitt bomiljø (arrangement på dagtid) og Harald og Eli Stakkestad som flyttet fra enebolig til leilighet (arrangement på kveldstid)

Dialog og innspill

Plakat for arrangementet Bo trygt hjemme - hele livet.