Plan for Habilitering og Rehabilitering 2019-2025

Gjennom arbeidet med planen ønsker kommunen å sikre at innbyggerne i kommunen skal ha gode tjenester innenfor habilitering og rehabilitering.

Dette har man formulert gjennom følgende mål for habilitering og rehabilitering i Tysvær kommune:

• Brukere og pasienter som trenger habilitering og rehabilitering skal oppleve gode og uavbrutte tjenester.
  • Planen skal sikre brukere og pasienter i en habilitering/rehabiliteringsløp god samhandling med kommunale tjenester og tjenestene i mellom, herunder og samarbeid med spesialisthelsetjenesten.
  • Pasient/bruker skal være aktivt deltakende i egen habilitering/rehabiliteringsløp.
  • Tidlig og god innsats slik at tiden med nedsatt funksjonsnivå blir så kort som mulig.
  • Habilitering og Rehabilitering skal i størst mulig grad bli tilbudt “der livet leves.

Plan for Habilitering og Rehabilitering 2019-2025

Profilbilde av Annbjørg Lunde