Hvor henter vi opplysninger fra?

Tysvær samler inn opplysninger du oppgir til oss ved personlig oppmøte, telefon, e-post, brev eller når du bruker ulike søknadsskjemaer.

Dersom det er nødvendig, innhenter vi også personopplysninger fra andre offentlige myndigheter eller registre, eksempelvis ligningsopplysninger eller andre opplysninger fra Skatteetaten, NAV eller Folkeregisteret.

Tysvær kommune benytter analyseverktøyet Google Analytics for å samle inn opplysninger om besøkende på www.tysver.kommune.no. Formålet er å utarbeide statistikk som vi bruker for å forbedre kvaliteten på nettstedet og i de digitale tjenestene våre.

Eksempler på hva statistikk gir oss svar på er: Hvor mange som besøker ulike sider, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes.

Opplysningene anonymiseres, slik at vi ikke kan spore opplysningene tilbake til en enkelt bruker. Teknikkene som benyttes er IP-anonymisering i Google Analytics (fjerner de tre siste sifrene i IP-adressen).

Sosiale medier
Tysvær kommune bruker Facebook, Instagram og LinkedIn. Vi har også  kontoer  på  YouTube, Twitter, Flickr og Vimeo. Når vi velger å bruke disse kanalene blir vi bundet til deres vilkår for bruk av tjenestene.

Dersom du besøker våre Facebook-sider, plasserer Facebook informasjonskapsler på din enhet, uavhengig av om du har egen konto eller ikke. Informasjonskapslene samler inn opplysninger om sine brukere, og en del av disse dataene blir gjort tilgjengelig for oss som administrator av Facebook-siden. Dette gjelder sammensetning av kjønn, aldersfordeling, nasjonalitet, bosted og språket til de som liker siden vår, de som følger siden vår, de personene vi når gjennom postene våre (som får de opp i nyhetsfeeden sin) og personer som har engasjert seg i postene (klikket på dem, kommentert eller likt) uavhengig av om de liker eller følger siden vår. Behandlingsansvarlig for disse opplysningene vil være eier av det aktuelle mediet og Tysvær kommune.

Disse dataene bruker vi gruppevis når vi skal målrette poster eller annonser på Facebook og Instagram, slik at informasjonen vi skal ut med når målgruppen sin bedre.

Vi ber alle som bruker Facebook-siden vår om å sette seg inn i Facebook sine generelle personvernvilkår.

Bjarte Stølås Storli
Personvernombud
Telefon 53 74 80 11

Har du har spørsmål om kommunens behandling av personopplysninger? Personvernombudet skal jobbe for at personvernet ivaretas på en god måte, både for ansatte og innbyggere.