Hva tilbyr vi?

Fysioterapeutene arbeider med forebyggende og helsefremmende tiltak, behandling av sykdom og skader og ulik form for trening. I tillegg driver en kartlegging, veiledning og undervisning. Vi gir tilbud individuelt og i grupper. Tysvær kommune har kommunefysioterapeuter og privat praktiserende fysioterapeuter med driftsavtale.

Vi har felles vakttelefon som er betjent tirsdag kl. 09:00 - 11:30 og fredag kl. 12:00 -15:00

Vakttelefon dagtid: 52 75 89 06

Målgruppe og vilkår

Barn, voksne og eldre som trenger undersøkelse, fysikalsk behandling, trening eller veiledning. Man må være bosatt i Tysvær kommune. Det gjelder ikke for fysioterapi hos privat praktiserende fysioterapeuter.

Henvisning og pris

Du trenger ikke henvisning fra lege for å få time hos fysioterapeut. Du betaler den samme egenandelen om du går til en kommunal fysioterapeut eller en fysioterapeut som har driftsavtale med kommunen. I begge tilfeller betaler du bare en offentlig fastsatt egenandel. Overstiger egenandelene et fastsatt beløp får du frikort for resten av året. Egenandeler som betales av pasienter rapporteres inn til Helfo to ganger per måned, og en mottar frikort etter et beløp på kr 2 921,- pr år i 2022 (til sammen for både lege og fysioterapi). Du kan lese mer om egenandel for helsetjenester her. Forfall som ikke er meldt på forhånd, blir fakturert med 250 kr. for første avtale, og kr. 200 for de etterfølgende avtaler.

For barn under 16 år og personer med godkjent yrkesskade er behandlingen gratis.

Du trenger heller ikke henvisning om du velger å gå til en fysioterapeut uten avtale med kommunen. Disse behandlerne bestemmer sine honorarer selv, de vil derfor variere, og du må betale hele honoraret selv. Egenandeler og frikort gjelder ikke.

Hvordan kontakt oss for spørsmål eller timebestilling?

Dersom du har behov for eller ønsker opplysninger om fysioterapi, kan du kontakte fysioterapeut direkte eller bli henvist fra annet helsepersonell. Det er ikke nødvendig å gå gjennom lege.

Ved henvisning kan du bruke eget skjema eller ta direkte kontakt. Klikk her for henvisningsskjema (PDF, 243 kB)

Vi vil presisere at dersom du ikke møter til avtalt time hos fysioterapeut eller ergoterapeut og ikke melder avbud senest 24 timer før, vil du bli belastet med et gebyr.

Send søknaden til:
Tysvær kommune
Fysioterapitenesta
5575 AKSDAL

Søknadsbehandling

Terapeut blir tildelt i møter hver uke. Vi tar kontakt for vurdering og eventuelle tiltak. Det er ikke vedtak på fysioterapitenester i Tysvær kommune.

Behandlingstid

Behandlingstid kan variere etter type henvisning og blir prioritert etter egne kriterier. Se prioriteringskriterier for henvisning her. (PDF, 183 kB)

Vakttelefon Fysio- og ergoterapitjenesten

Tirsdag kl. 09:00-11:30 og fredag kl. 12:00 - 15:00