Demenskoordinator

Demenskoordinator følger opp pasienter med demensdiagnose inntil de ivaretas av andre tjenester. Koordinator vil samarbeide med både hukommelsesteam, tildelingskontor og hjemmetjenesten.

Ansettelsesprosessen for demenskoordinator er i gang, og stillingen forventes å være i funksjon fra høsten 2025. Før dette kontaktes ressurs- og tjenestekontoret for alle henvendelser.

To damer går tur i skogen - Klikk for stort bilde

 

 

 

 

 

 

  • Demenskoordinatoren bidrar til å utvikle og styrke kommunens demensomsorg gjennom:
     

    • Tidlig identifisering og oppfølging ved mistanke om demenssykdom
    • Veiledning og støtte til personer med demenssykdom og deres pårørende
    • Samarbeid med kommunens tjenester og fastleger
    • Bidrag i utviklingsarbeid innen demensomsorg
    • Undervisning og informasjon om demens
    • Informasjon av tilbud og aktiviteter
  • Når demenskoordinator bidra?
     

    Du kan ta kontakt med demenskoordinatoren dersom:

    • Det er mistanke om demens og behov for utredning
    • Du har fått en demensdiagnose og trenger videre oppfølging
    • Dine pårørende har behov for veiledning eller støtte

Kontaktinformasjon

Ressurs og tjenestekontoret
Postboks 94, 5575 AKSDAL
E-post
Telefon 52 75 70 40

Telefontid
Mandag-fredag kl. 09:00-11:30 og 12:30-14:00

Kontortid: 
Kun etter avtale

Her finner du oss:
Vi holder til på Aksdal Senter i 2. etasje ved senterkontoret. Postkassen vår er til venstre før trappen.

For å ivareta sikkerheten til våre ansatte og besøkende, er kontordøren låst til enhver tid. Ta derfor kontakt per telefon dersom du ønsker å komme i kontakt med oss.