Video: How to vote/Slik stemmer du

In these videos you can get important information on how to vote, in several languages.

I disse videoene får du nyttig informasjon om hvordan du stemmer, på flere forskjellige språk.

The municipal council and county council elections are fast approaching. As such it is good to know how to proceed when you are ready to vote.

In this article you can find informational videos on languages such as English, Urdu, Tigrinja, Lithuanian, Arabic, Somali, Turkish, Sorani, Persian, Pashto, Polish and Norwegian.

If you wish to cast an early advance vote you can do so in Tysværtunet kulturhus (the cultural center close to Aksdal senter) on every weekday from 10 am to 6 pm, until September 8th.

You can also vote on Saturday August 26th and Saturday September 2nd from 10 am to 3 pm.

The election day itself is on September 11th.

You can find more info in english on Valg.no, linked below:

English information on the Norwegian election 2023

Det nærmer seg kommunestyre- og fylkestingsvalg, og da kan det være greit å vite hvordan en går fram for å stemme når du har ankommet valglokalet.

I denne artikkelen kan du finne informative videoer på språk som norsk, engelsk, urdu, tigrinja, litausk, arabisk, somali, tyrkisk, sorani, persisk, pashto og polsk.

Det er forhåndsstemming på Tysværtunet kulturhus alle hverdager mellom kl. 10-18, helt fram til 8. september.

I tillegg er det åpent lørdag 26. august og lørdag 2. september fra klokken 10.00 til 15.00.

Selve valgdagen er mandag 11. september.

Mer informasjon kan du finne på valg.no, lenke under:

Valg.no

Informational videos below/
Informasjonsvideoer under:

Norsk:

1 Norsk from Drammen kommune on Vimeo.

Engelsk:

12 Engelsk from Drammen kommune on Vimeo.

Urdu:

2 Urdu from Drammen kommune on Vimeo.

Tigrinja:

3 Tigrinja from Drammen kommune on Vimeo.

Litausk:

4 Litauisk from Drammen kommune on Vimeo.

Arabisk:

5 Arabisk from Drammen kommune on Vimeo.

Somali:

6 Somali from Drammen kommune on Vimeo.

Tyrkisk:

7 Tyrkisk from Drammen kommune on Vimeo.

Sorani:

8 Sorani from Drammen kommune on Vimeo.

Persisk:

9 Persisk from Drammen kommune on Vimeo.

Pashto:

10 Pashto from Drammen kommune on Vimeo.

Polsk:

11 Polsk from Drammen kommune on Vimeo.

Videoene er laget av Drammen kommune.