Frisklivsdagen 2024

Den 8. mai arrangeres Frisklivsdagen 2024 i Tysvær kommune for å markere verdens aktivitetsdag som er 10. mai.

Verdens aktivitetsdag, eller “Move for health day” som den kalles internasjonalt, ble etablert av Gro Harlem Brundtland i 2003, da hun var leder av Verdens Helseorganisasjon (WHO).  Målet var å rette søkelys mot viktigheten av fysisk aktivitet, som er like aktuelt i dag som for 21 år siden.

I år blir det arrangert to forskjellige aktiviteter i forbindelse med markeringen. Begge er gratis, og man velger selv hva man ønsker å være med på.

"Te dans" på Tysværtunet Kulturhus

Kom og bli med på "Te dans" midt på dagen.

LHL Tysvær og Bokn inviterer til "Te dans" i galleriet på Tysværtunet. Spillemann spiller fine danseslagere. Velkommen innom for en svingom i vestibylen på Tysværtunet Kulturhus.

Tid: Onsdag 8. mai 2024, kl. 13:00-15:00
Sted: Galleriet, Tysværtunet kulturhus

Gratis inngang, ingen påmelding.

Arrangør LHL Tysvær og Bokn i samarbeid med Tysvær kommune.

Tur til dagsturhytta på Alvanuten

Tur i regi av Tysvær kommune. Oppmøte på Lars Hertervigs plass utenfor Tysværtunet kl. 13:00.

Ta med drikke og snacks/niste etter behov.

Link til Facebook-arrangementet