Utlysning av prosjektmidler "aktivitet og trivsel"

I 2020 innførte Tysvær Kommune en ny tilskuddsordning - "Aktivitet og trivsel i Tysvær". Hovedformålet med ordningen er å stimulere frivillige lag og organisasjoner til å iverksette aktiviteter for å fremme trivsel og livskvalitet hos innbyggere i alle aldre.

Neste søknadsfrist er 1.oktober 2023.

Alle frivillige lag og foreninger i og for Tysvær kan søke om disse prosjektmidlene, men det er krav om at foreningen er registrert i Frivillighetsregisteret med eget organisasjonsnummer. Det legges opp til at det som hovedregel ikke gis investeringsstøtte eller midler til ordinær drift gjennom denne ordningen.

Det kan søkes om inntil kr. 10.000,- for hvert prosjekt.

Alle prosjekter vil bli vurdert, men ved tildeling vil følgende prosjekter bli prioritert:

• Målsetting om inkludering og å forhindre ensomhet og utenforskap
  • Lavterskelaktiviteter og prosjekt som har lav/ingen egenandel for deltagerne
  • Aktiviteter som er åpne for alle

Det er to årlige søknadsfrister: 1. april og 1. oktober.

Søknaden sendes inn i digitalt søknadsskjema. (krever innlogging med ID-porten)

Det planlegges rask saksbehandling av søknadene etter fristen.

Har du spørsmål om ordningen eller trenger bistand i forbindelse med søknad; ta kontakt med daglig leder Tysvær frivilligsentral Grethe Vangsnes på tlf. 52 75 70 00/92 82 27 14 eller e-post: grethe.vangsnes@tysver.kommune.no.