Tysvær kommune + Dataskolen

Tysvær kommune har inngått samarbeid med Dataskolen AS for å gi innbyggere i kommunen trygg og enkel tilgang på digital hjelp. Med Dataskolens løsning kan du som innbygger be om hjelp fra en lærer rett på din egen PC eller nettbrett akkurat når og hvor du trenger det.

Avtalen kommunen har inngått med Dataskolen innebærer at innbyggere kan be om hjelp til bruk av offentlige digitale tjenester helt uten kostnad. Skal du for eksempel bestille en legetime, benytte nettsidene til NAV, Skatteetaten, Tysvær kommune og så videre er dette gratis. Ønsker du hjelp med andre spørsmål betaler du en liten egenandel.

Avtalen varer i første omgang i seks måneder, fra 15.mars til 15.september 2024. I perioden vil kommunen gjøre seg erfaringer med responsen samt hvilke digitale tjenester innbyggerne i Tysvær søker hjelp til.

Dataskolen kan hjelpe deg med alle problemer og spørsmål du måtte ha. Har du spørsmål til forskjellige tjenester på internett, netthandel, e-post, potensiell svindel eller innstillinger og oppdateringer på maskinen kan du få hjelp og opplæring av Dataskolen. Det er gratis å registrere seg hos Dataskolen og alle nye brukere får en 10 dager gratis prøveperiode der du kan prøve ut tjenesten så mye du vil.

Dataskolen innhenter politiattest og taushetserklæring på sine ansatte, så det er helt trygt å benytte tjenesten. Dataskolen har i tillegg funksjonalitet som skjuler sensitiv informasjon fra de ansatte som hjelper deg.

Ta kontakt med Dataskolen på telefon 23010444 dersom du har spørsmål eller lurer på hvordan du kommer i gang.

Du kan også lese mer om dataskolen på www.dataskolen.no.