Sommar i Tysvær - Søk midler til sommeraktiviteter

Frivillige lag og foreninger kan søke om midler til sommeraktiviteter fra Tysvær kommune. Det er satt av 50 000 kroner til dette formålet.

Formålet med utlysningen er å gi flere innbyggere i Tysvær hyggelige aktiviteter og arrangementer i sommer. Målgruppene er alle aldre, og vi håper mange frivillige lag og foreninger ønsker å søke om disse midlene.

Grensen per aktivitet/arrangement er 5 000 kroner, og hendelsen må finne sted i tidsrommet 22. juni - 14. august 2024. Dette kan være et enkeltarrangement eller jevnlig aktivitet.

Magasinet “Sommar i Tysvær”

I samarbeid med Tysvær Bygdeblad gir Tysvær kommune ut et magasin, “Sommar i Tysvær”. Dette magasinet skal bidra til at alle får en bedre oversikt over hvilke aktiviteter og arrangementer som foregår sommeren 2024 i Tysvær.

Alle aktiviteter/arrangementer det søkes midler til vil derfor bli lagt inn i “Sommar i Tysvær” med informasjon om tid og sted, beskrivelse og påmeldingsinformasjon.

Hvem kan søke?

Frivillige lag og organisasjoner, registrert i Brønnøysundregisteret, med planlagte enkeltarrangement eller jevnlig aktivitet i perioden 22. juni - 14. august kan søke om midler.

Disse søknadene prioriteres

• Prosjekter som skaper stor aktivitet (antall deltakere, antall dager, eller lignende)
  • Aktiviteter/arrangementer i nærmiljøene
  • Aktiviteter/arrangementer som er åpent for alle